موسسه و مرکز تخصصی تمهید قم

موسسه و مرکزی تخصصی حوزوی در زمینه تفسیر تنزیلی، مهندسی فرهنگی و نشر آثار آیت الله معرفت ره

موسسه و مرکز تخصصی تمهید قم

موسسه و مرکزی تخصصی حوزوی در زمینه تفسیر تنزیلی، مهندسی فرهنگی و نشر آثار آیت الله معرفت ره

رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
شنبه تا چهارشنبه 10 تا 12
حضور با تماس قبلی
آدرس: قم، خ شهید صدوقی، خ 20 متری فجر، پ 286
تلفن: 02532920244
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

رونمایی تفسیر اثری

همزمان با هفدهمین سالگرد ارتحال علامه محمدهادی معرفت(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز التمهید للبحوث القرآنیه با همکاری برخی از نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌کنند: در این مراسم حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین رضا استادی، علی اکبر رشاد، عبدالکریم بهجت پور، مهدی رستم نژاد و پروفسور نورالدین ابولحیه(از کشور الجزایر) سخنرانی خواهند داشت. همچنین اندیشمندانی بصورت ویدیو کنفرانس از سراسر جهان و از کشورهای آمریکا، انگلیس،‌ هند،‌ مالزی و الجزایر در این آیین حضور خواهند داشت.

ادامه خبر 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی بین المللی از موسوعه‌ی «التفسیر الأثری الجامع» با حضور و سخنرانی اندیشمندانی از جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور دبیر علمی این مراسم و مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه با اعلام این خبر گفت: موسوعه‌ی «التفسیر الأثری الجامع» که در آن، روایات و اقوال فریقین در سه قرن نخست، با سبکی بدیع و به نحو مقارن، به قلم و کوشش مرحوم آیت‌الله علامه معرفت (طاب ثراه) نگارش شده و پس از ارتحال وی نیز باقی مجلدات‌ آن به سبک و سیاق ایشان و با بهره‌گیری از حدود هفتاد هزار فیش فراهم شده در زمان حیات او، با همکاری موسسه التمهید للبحوث القرآنیه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تألیف گردیده است.

وی گفت: ۶ مجلد از این موسوعه پیش از این و در زمان حیات و به قلم علامه معرفت منتشر شده بود و اینک ۱۱ مجلد دیگر نیز بر اساس منابع رسیده از آن عالم فقید مهیا شده که به قلم شاگردان ایشان و به همت حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز التمهید للبحوث القرآنیه و حمایت های بیت مکرم آیت الله معرفت به زیور چاپ آراسته شده است.

مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه همچنین تصریح داشت: در این آیین رونمایی که با حضور و سخنرانی اندیشمندان اهل تسنن و تشیع از جهان اسلام برگزار می شود حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین رضا استادی، علی اکبر رشاد، عبدالکریم بهجت پور، مهدی رستم نژاد و پروفسور نورالدین ابولحیه(از کشور الجزایر) سخنرانی خواهند داشت. همچنین اندیشمندانی بصورت ویدیو کنفرانس از سراسر جهان و از کشورهای آمریکا، انگلیس،‌ هند،‌ مالزی و الجزایر در این آیین حضور خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه آثار مرتبط و اهدای رایگان نرم افزار موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» از دیگر برنامه های این آیین رونمایی خواهد بود.

لازم به ذکر است آیین رونمایی بین المللی از موسوعه‌ی «التفسیر الأثری الجامع» صبح چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ با حضور بیت مکرم آیت الله معرفت و جمعی از شاگردان ایشان و اساتید و فضلای حوزه علمیه و صاحبنظران دانش تفسیر و علوم قرآنی به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود.
حضور عموم علاقمندان در این مراسم بلامانع است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی